9.7.14

My English: il est où?




At twelve I was already able to speak English. At school I was always a good english student. Not perfect in conversation, not fluent perhaps, due to the lack of practice, but I managed to say what I wanted to say.
Until I came to Paris... :/
With less than 3 months of french life, I found that I couldn't speak english anymore!
I had no ideia, until a tourist approached me in the street, asked me if I speak english, and I answered with a confident smile "Oui!"
We stared at each other for a moment, like fools, and all the following conversation was a mess, and I was truly shocked, as I noticed that I couldn't speak english, because all that came out was a terrible french... It was so weird!
It helped that the tourist was very nice and knew a little french.
I finally managed to explain to her the subway line she needed to take, and she told me she was from Israel, she was a chef, and she was doing a "food travel", experimenting the french cuisine. She was travelling solo and happily! How I admire solo travellers! I confess I could never enjoy travelling alone...

Back to my lost english... is going from bad to worse, in conversation. I continue to understand, and watching my movies and series in the internet (french dubbing is not for me), and I can write (can I? :/ ), because I have time to think! :)
But in a conversation, it's a very different matter! As the new german boy in my job can say, after I told him that I do speak english! He speaks just english with us (a little bit french), and now he must think that I am either a crazy person, or a liar! :p

PS- Yes, that's an ad in the picture :)


Por volta dos 12 anos, já falava inglês. Felizmente foi sempre daquelas disciplinas na escola, que sempre me correu bem! Em conversação não me saía muito fluentemente, por falta de prática, mas lá me safava...
Até vir para Paris... :/
Com menos de 3 meses de vida francesa, descobri que já não conseguia falar inglês! 
Não fazia ideia, até uma turista me abordar na rua, me peguntar se eu falava inglês, e eu responder muito sorridente e confiante "Oui!"
Ficamos ambas com cara de parva, e toda a conversa foi uma grande confusão, e assustadora para mim, que pela primeira vez me apercebia que não conseguia falar inglês, porque só me saía um francês muito muito mau... Que sensação estranha!
Ajudou o facto da turista saber um pouco de francês também, e ser muito simpática!
Lá acabei por explicar a linha de metro que ela tinha de apanhar, e ela contou-me que era de Israel, que era chefe de cozinha, e que estava em plena viagem gastronómica por Paris, a conhecer todos os bons restaurantes. Viajava sozinha e feliz da vida! Como eu admiro esse pessoal! Eu nunca conseguiria nem disfrutaria duma viagem sozinha, confesso...

Voltando ao meu inglês perdido, vai de mal a pior, mas em conversação. Continuo a compreender bem, a ver os meus filmes e séries em inglês, na internet (que dobragens francesas não é comigo!), e consigo escrever relativamente bem. Porque tenho tempo para pensar. :)
Em conversa é que a coisa é bem diferente! Que o diga o alemão que entrou agora para o meu trabalho, que só fala inglês connosco (pouquíssimo francês), a quem eu disse que falava inglês e agora deve achar que sou ou doida ou mentirosa! :p

PS- Sim, é mesmo um poster publicitário! :)



No comments:

Post a Comment