2.7.14

My Sweet Strawberry Shortcake




When I moved to Paris, one year and four months ago, my niece gave me her Strawberry Shortcake, to come with me.
To give me strength and courage, she said. And that way, we would always be connected and together!
She was 7... And she knew already how I felt, how I needed some kind of "protection" and something that could work as a "portable home" amulet, to come with me to Paris!

In those days Paris was not a dream anymore... It was the great and scary unknown that, for me, who had never been the "adventurous type", was more like a nightmare, not a dream...

We came with no house, no jobs, just job interviews, and hope!
Now we know that it was a little crazy. And that we are blessed that all went well, after a few weeks. No...Months! :)
This experience is making us stronger at all levels, even if we do miss home everyday!
As for little 'Berry... now she gets to enjoy Paris while I work at the suburbs... C'est la vie! :)


Quando me mudei para Paris, há um ano e quatro meses atrás, a minha sobrinha deu-me a sua Docinho de Morango, para vir comigo.
Para me dar força e coragem, disse ela. E assim, estaríamos sempre ligadas, sempre juntas!
Ela tinha sete anos... E já sabia perfeitamente como eu  me sentia, o quanto eu precisava de algum tipo de proteção , e algo que funcionasse como um amuleto de casa, para vir comigo para Paris!

Nesses dias, Paris já não era um sonho... Era o enorme e assustador desconhecido que, para mim que nunca fui do tipo aventureiro, era mais um pesadelo naquele momento, não um sonho...

Viemos sem casa, sem trabalho, apenas com entrevistas de emprego e esperança!
Hoje sabemos que fomos um bocado tolos! E que foi uma benção tudo ter corrido bem, após umas semanas. Não... Meses! :)
Esta experiência está a fortalecer-nos  a todos os níveis, mesmo sentindo falta de casa todos os dias!
Quanto à pequena 'Berry... agora pode aproveitar Paris, enquanto eu trabalho nos suburbios...
C'est la vie! :)



No comments:

Post a Comment